2 november 2011

ComHem till mig!

Alltså efter alla turer hit och dit med vårt nya ComHem-abonnemang så tänkte jag i detta inlägg lyfta på hatten och ge lite beröm. Men först en kort resumé:

Det har varit ett enormt strul sedan augusti med en person på ComHem som inte gått att få tag på vare sig på telefon, mail eller SMS, en felaktig debiterad faktura, ett gammalt abonnemang som inte sagts upp, beställd kanal som inte gått att titta på, OnDemand-tjänster som ännu inte fungerar med fiber-LAN (den teknik vi har i vår BRF) och en extra OnDemand-box som jag förgäves försökt beställa. Men själv är väl bäste dräng brukar man säga så efter ett antal samtal och mail till kundtjänst har jag, tror jag, fått bukt med alla problem. Förutom OnDemand-tjänsten som kommer igång så fort de hittat en lösning. Men detta går ju att leva utan ett tag till.

Tillbaka till nutid: När jag i måndags loggade in på Mina Sidor hos ComHem möttes jag av meddelandet att de inte kunde erbjuda digital-TV, bredband eller telefoni på min adress och bloggade om denna intressanta lilla motsägelse (se inlägget här). Döm av min förvåning när jag idag fått en ny bloggkommentar från ComHem om att kontakta dem så de kan titta närmare på problemet. Det ska ju såklart inte se ut så där när jag loggar in. Imponerande ComHem! Verkligen! Så jag har nu fyllt i formuläret de hänvisade till och skickat mina uppgifter. Nu hoppas jag att de läser detta blogginlägg också. Jag tycker det är en skitsmart idé att hålla koll på sociala medier, för jag gissar att allt missnöje och beröm inte når ända fram till kundtjänst men gärna hamnar i bloggar, på Facebook osv. Så sträck på er, här kommer beröm och ryggdunk från mig!

Inga kommentarer: