31 januari 2012

Om att hålla ett nyårslöfte - Del 1

Jo alltså det där med nyårslöften. Jag har nog aldrig kunnat hålla något av de nyårslöften jag avgivit sedan den dagen jag föddes. Inte för att jag avgett så många nyårslöften, men oddsen för att jag ska lyckas hålla detta nyårslöfte är ändå inte speciellt bra. Fast skam den som ger sig!

Mitt nyårslöfte till mig själv är att genomföra Göteborgsvarvet och jag ska stå där på startlinjen den 12 maj och göra mitt bästa, om jag så ska gå eller krypa runt banan. Det som motarbetar viljan att springa varvet är min "underbara" förmåga att skjuta upp saker. Gudarna ska veta att det inte är lätt att komma igång med träningen när man hela tiden prioriterar annat eller kommer med ursäkter istället för att träna målmedvetet.

Men igår röjde jag den sista materiella ursäkten ur vägen. Jag köpte ett par nya löparskor! Nu kan jag inte längre skylla på att jag inte har några skor att springa i för gårdagens kap från Nike Store på nike.com blev ett par sprillans nya Nike Zoom Structure Triax+ 15 Shield Women's Running Shoe till de facila priset av 900 kr faktfritt. Ord. pris 1500 kr plus frakt på 85 kr. Är inte det ett riktigt klipp så säg!

Det är precis samma typ av sko som jag tidigare haft men som nu är på tok för slitna. I alla fall för att löpträna i. Men nu är alltså den ursäkten inte längre godtagbar. Inte heller ursäkten att det är för kallt ute. Jag köpte ett underställ i 100% merinoull i mellandagarna och min varma goa mössa hittade jag i en flyttkartong för ett par veckor sen. Det är alltså dags att gå från ord till handling!

Jag lovar att hålla er uppdaterade på hur det framskrider med min träning inför varvet och ni får mer än gärna fråga hur det går och peppa mig att inte falla ner i demotivationsträsket, som jag så lätt kan göra. Oavsett om det är på MSN, via mail, på Facebook, via telefon eller öga mot öga. Jag behöver all motivation jag kan få och vad kan vara bättre än en hel hög personliga tränare som låter piskan vina när jag kommer med dåliga ursäkter och ger mig en puff i ryggen när jag tappar fart?!

Nu kör vi! Eller förlåt mig... Nu kör jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra! Börja med att gå, å sen lunka lite sakta för att till slut jogga lätt. Kör tre dagar vila en osv. /stefan (jag tror du klarar det, varvet alltså)

Jenny (Grynet) sa...

Tack Stefan för att du tror på mig! :)